Питање дугог чекања на границама, за Србију је битно из више разлога, пре свега јер је наше најзначајније извозно тржиште Европска унија, као и због чињенице да је наша држава важно транзитно подручје преко којег и партнери из региона тргују са државама чланицама Европске уније.
„Према подацима забележеним средином маја, на граничном прелазу Хоргош на улазу у Србију камиони су чекали 30 минута и било је укупно 7 камиона у колони док се на излазу из Србије чекало од 9 до 11 сати са колоном камиона дугом 3 километра. На граничном прелазу Батровци, на улазу у Србију чекало се 6 сати, док су на излазу из наше земље камиони чекали 16 до 18 сати и колона камиона је била дуга више од 5 километара“ навео је Момировић и додао да ови подаци потврђују да је осетно једноставније камионима из ЕУ да уђу у Србију и да се граничне инспекције наше државе труде да убрзају процедуре, док са друге стране погранични органи ЕУ држава чланица имају много компликованије процедуре, имајући у виду да се ради о спољној граници ЕУ и да се врше појачане контроле.
„Колико иницијатива “Отворени Балкан”, већ даје позитивне резултате види се на примеру граничног прелаза Прешево где је идентично време чекања са обе стране до 30 минута, а колона није већа од 7 камиона јер је успостављено интегрисано управљање границом са Северном Македонијом“, заклјучио је Момировић.
Министар Момировић је додао да је направљен помак у решавању дугогодишњих нецаринских баријера и препрека што је довело до олакшавање трговине у региону, пре свега у домену увоза и извоза прехрамбених производа.
„У неким случајевима време за извоз-увоз прехрамбених производа скраћено је и до 50%, а директни трошкови такси и накнада смањени и до 80%, што је резултирало увећањем обима трговинске размене у региону „Отвореног Балкана“ за скоро 30%.“, рекао је Момировић.