Naziv projekta: „Dalje jačanje zaštite potrošača u Srbiji u novim tržišnim uslovima“
Finansira: EU Tvining
Program: IPA 2018
Pregovaračko poglavlje 28 – Zaštita potrošača i zaštita zdravlja
Institucija korisnik projekta: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine
Sektor: Zaštita potrošača
Cilj: unaprediti institucionalne i administrativne kapacitete relevantnih srpskih aktera u oblasti zaštite potrošača za pristup jedinstvenom tržištu;
Institucija korisnica projekata: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine
Partneri: Projekat se realizuje kroz partnerstvo Ministarstva privrede Republike Slovačke, Evropskog centra za potrošače Slovačke koju predstavljaju Regionalna razvojna agencija Senec-Pezinok, Kancelarije za konkurenciju i zaštitu potrošača Poljske i Fondacije za međunarodnu pravnu saradnju (IRZ) iz Nemačke.
Vrednost projekta: 1.500.000 evra
Period: 09.06.2021- 09.06.2023.
Aktivnosti: Projekat se sprovodi kroz podršku institucijama relevantnim za zaštitu potrošača u Republici Srbiji u usklađivanju zakonodavstva u oblasti zaštite potrošača sa trenutnim zakonodavnim okvirom Evropske unije, jačanje kapaciteta za prekograničnu saradnju u sprovođenju zakonodavstva u oblasti zaštite potrošača, daljem razvoju vansudskog rešavanja sporova, unapređenju saradnje udruženja potrošača i lokalnih samouprava i jačanju svesti potrošača i trgovaca o novim izazovima koje nosi elektronska trgovina koja je u ekspanziji.
Projekat direktno doprinosi ostvarivanju planova za harmonizaciju iz Poglavlja 28 -Zaštita potrošača i zaštita zdravlja. Prioriteti razvoja zaštite potrošača su definisani Strategijom za zaštitu potrošača za period 2019-2024. Kroz projekat sprovodiće se i mere koje su sastavni deo Strategije, poput organizacije obuka i kontinuiranog profesionalnog usavršavanja službenika u vladinim institucijama i regulatornim telima koja su odgovorna za zaštitu potrošača.
Naziv projekta: Projekat IPA III/2021- Podrška integraciji Srbije u jedinstveno tržište
Finansira: EU centralizovano
Program: IPA III/2021
Cilj: Ojačati razvoj privatnog sektora, trgovine, istraživanja i inovacija kroz poboljšan integritet tržišta i stvoreno povoljno okruženje za tržišne operatere
Partneri: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine Republike Srbije, Komisija za zaštitu konkurencije, Komisija za kontrolu državne pomoći, Zavod za intelektualnu svojinu, Ministarstvo za državnu upravu i lokalnu samoupravu, Ministarstvo zdravlja, Regulatorna agencija za elektronske komunikacije i poštansku delatnost (RATEL), Ministarstvo pravde
Vrednost: 8.000.000 evra
Period: 2022-2025
Aktivnosti: Projekat nastoji da podrži jačanje integriteta tržišta i stvaranje ambijenta privlačnog tržišnim operaterima. Ovo zahteva finalizaciju harmonizacije zakonodavstva u oblastima politike konkurencije, slobodnog kretanja roba i usluga, prava intelektualne svojine i zaštite potrošača kako bi se podstakao razvoj privatnog sektora, trgovine, istraživanja i razvoja i inovacija. Projekat će dovesti do pojednostavljenja i jačanja poslovanja i poboljšanja kvaliteta usluga. Transpozicija Direktive o uslugama i stvaranje jedinstvene elektronske kontaktne tačke će pojednostaviti procedure, smanjiti birokratiju, povećati transparentnost i ukloniti neopravdane ili nesrazmerne zahteve za pružaoce usluga. Sprovođenje adekvatne politike konkurencije i državne pomoći i unapređenje sistema tržišnog nadzora ojačaće konkurenciju i zaštititi potrošače. Jačanjem institucionalnih kapaciteta koji određuju strateški pravac, kao i administrativnih kapaciteta i sistema koji obezbeđuju usklađenost sa transponovanim zakonodavstvom.
Projekat sadrži 7 komponenti /e-trgovina, zaštita potrošača, tržišni nadzor, uspostavljanje jedinstvene elektronske kontaktne tačke za usluge, intelektualnu svojinu, zaštitu konkurencije i kontrolu državne pomoći/.
Naziv projekta: „Podrška reformi javne uprave u procesu pristupanja Republike Srbije EU“
Finansira: GIZ
Institucija korisnik projekta: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine
Program: Promovisanje dobre uprave u Srbiji (Promoting Good governance in Serbia)
Program: „Promovisanje dobre uprave” ima za cilj da učini lokalnu i državnu javnu administraciju transparentnijom i orijentisanom prema građanima i da poboljša uslove života građana pružanjem usluga koje zadovoljavaju njihove potrebe.
Glavni politički partneri PAR2EU su Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (MPALSG) i Ministarstvo z evropske integracije (MEI).
Institucija korisnica projekta: Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine
Cilj: Osnaživanje javne uprave u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj Uniji
Period: oktobar 2020 – septembar 2023.
Podrška pregovaračkom poglavlju 28 Zaštita potrošača i zdravlja
Aktivnosti: Priprema i održavanje radionica koje obuhvataju temu nepoštene poslovne prakse; priprema edukativnog materijala
Rezultati projekta su jačanje administrativnih kapaciteta srpskih organa (Sektor za tržišnu inspekciju, Odeljenje za zaštitu potrošača, , Odeljenje integracija, itd.), registrovane organizacije potrošača, Privredna komora Srbije, predstavnici pravosuđa) u vezi nepoštene poslovne za poslove evropskih prakse, obmanjujuće poslovne prakse, obmanjujućih propusta, praksi koje su bezuslovno obmanjujuće i agresivne poslovne prakse. Ovo će biti urađeno predstavljanjem iskustva države članice kroz vođenje namenskih radionica i pripremu edukativnih materijala.
Podrška pregovaračkom poglavlju 3 Pravo poslovnog nastanjivanja i sloboda pružanja usluga
Aktivnosti
Dubinski skrinig usklađivanja propisa relevantnim propisima EU/poštanske usluge /Izrada nove Strategije razvoja poštanskih usluga za 2020.-2024. i Pravilnika o postupku i načinu vršenja stručnog nadzora kao i u usklađivanju poštanskih propisa sa pravnom tekovinom EU. Stručna podrška u usklađivanju sa Direktivom o uslugama - utvrđivanje stepena usaglašenosti i shodno tome revizija sektorskog zakonodavstva sa Direktivom 2006/123 / EC o uslugama na unutrašnjem tržištu. Ažuriranje Akcionog plana za usklađivanje zakonodavstva sa Direktovm o uslugama.